Oι εξαγωγές για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2022, αυξήθηκαν συνολικά κατά 41,4% και ανήλθαν σε 40,08 δισ. ευρώ.
Φτάνοντας στο τέλος του 2022, φαίνεται πως οι ελληνικές επιχειρήσεις κατάφεραν να διευρύνουν το αποτύπωμά τους στο εξωτερικό.
Ειδικότερα, από την ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), από τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει πως οι εξαγωγές, για το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου του 2022, αυξήθηκαν συνολικά κατά 41,4% και ανήλθαν σε 40,08 δισ. ευρώ. Οι εισαγωγές στο ίδιο διάστημα, αυξήθηκαν κατά 49,4%, με τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται στα 66,40 δισ. ευρώ. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω κινήσεων, το εμπορικό έλλειμμα ενισχύθηκε κατά 63,5% και άγγιξε το εννιάμηνο του 2022 τα 26,32 δισ. ευρώ.
Η Ιταλία εξακολουθεί και κατά το πρώτο εννιάμηνο του 2022 να αποτελεί το σημαντικότερο προορισμό των ελληνικών εξαγωγών ενώ μεγάλη έκπληξη αποτελεί η Βουλγαρία, η οποία καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, σε σχέση με την 6η που κατείχε, για το εξεταζόμενο διάστημα του 2021.
Ακολουθεί η Γερμανία, προς την οποία η αύξηση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων (κατά 24,7%), το εννεάμηνο του 2022, οδήγησε στο να κατέλθει στην 3η από την 2η θέση και μετά η Κύπρος η οποία καταλαμβάνει την 4η από την 3η θέση που κατείχε.
Οι Η.Π.Α οι οποίες βρίσκονται στην 5η, η Τουρκία και το Ηνωμένο Βασίλειο στις θέσεις 6 και 7 αντίστοιχα. Στην 8η θέση βρίσκεται η Ισπανία (από 10η) και έπεται η Λιβύη, προς την οποία σημειώθηκε διπλασιασμός των ελληνικών εξαγωγών (κατά 104,1%), με αποτέλεσμα να κατακτήσει την 9η από 12η θέση κατάταξης για το εννεάμηνο του 2022. Την πρώτη δεκάδα των κυριότερων προορισμών των ελληνικών εξαγωγών, συμπληρώνει η Ρουμανία, η οποία βρισκόταν στην 8η θέση κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Πλην της πρώτης δεκάδας των χωρών-πελατών των ελληνικών προϊόντων για το εννεάμηνο 2022, αξίζει να σημειωθεί, η σημαντικότατη πτώση στην κατάταξη της Γαλλίας (13η θέση από 4η), της Νότιας Κορέας (21η από 14η) και της Κίνας (32η από 15η) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.
Όσον αφορά στις κατηγορίες προϊόντων, καύσιμα, βιομηχανικά προϊόντα και τρόφιμα αποτελούν τους απόλυτους «πρωταγωνιστές» στον αγώνα της Εξωστρέφειας.