Η ενεργειακή κρίση, η αύξηση του κόστους παραγωγής και οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης έχουν επιφέρει ένα ντόμινο αρνητικών εξελίξεων και στον αγροτικό τομέα της χώρας μας. Συγκεκριμένα, φέτος οι παρατεταμένες και συνεχείς βροχοπτώσεις του Μαΐου και του Ιουνίου, το κύμα καύσωνα, αλλά και οι πρόσφατες πλημμύρες στην Περιφέρεια Θεσσαλίας έφεραν αλλαγές στο «χάρτη» της αγοράς, αλλά και στη στάση των καταναλωτών.
Ειδικότερα, την καθολική επιρροή της ακρίβειας, την οποία μάλιστα η συντριπτική πλειονότητα θεωρεί ως σημαντικό πρόβλημα, αποτυπώνει η νέα μεγάλη έρευνα από την PulseRC σε δείγμα 1.436 ατόμων για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών στην Περιφέρεια Αττικής, ενώ ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτουν και για τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 95% των συμμετεχόντων συμφωνεί ότι υπάρχει σήμερα πρόβλημα αυξήσεων τιμών και ακρίβεια. Μάλιστα, οι έξι στους δέκα (57%) απαντούν ότι είναι κυρίως «θέμα της χώρας μας», ενώ τέσσερις στους δέκα (38%) ότι είναι κυρίως «διεθνές θέμα». Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά και μεταξύ των επιχειρηματιών/επαγγελματιών της Αττικής που συμμετείχαν στην έρευνα.
Από όσους απάντησαν ότι υπάρχει πρόβλημα αυξήσεων τιμών και ακρίβεια, το 87% το χαρακτηρίζει ως «Πολύ» ή «Αρκετά» σημαντικό.
Τα βασικά αγαθά (φαγητό, τρόφιμα, ποτά, super market) από έξι στους δέκα συμμετέχοντες και η ενέργεια (ηλεκτρικό ρεύμα, καύσιμα, θέρμανση) από τρεις στους δέκα, είναι οι δύο κατηγορίες εξόδων που εξακολουθούν να προβληματίζουν περισσότερο τα ελληνικά νοικοκυριά.
Κλιματική κρίση
Την ίδια στιγμή, η κλιματική κρίση και οι συνέπειές της, απασχολούν («Πολύ» και «Αρκετά») οκτώ στους δέκα συμμετέχοντες. Σε υψηλό βαθμό (αν και κάπως μικρότερο: 65%) απασχολεί και τους επιχειρηματίες /επαγγελματίες («Πολύ» και «Αρκετά»).
Για το σύνολο των συμμετεχόντων, ο «ανθρώπινος παράγοντας άμεσα» κατά 81%, η «πολιτεία» κατά 75% και η «κλιματική κρίση» κατά 61%, ευθύνονται («Πολύ» ή «Αρκετά»), για την πρόκληση τόσο σοβαρών φυσικών καταστροφών στη χώρα.
Δείτε εδώ τα αποτελέσματα της έρευνας